nUFFNANG ad

Feb 28, 2011

IBU DAN AYAH KU..






oh, ibu!
masih teringat lagi bebelanmu~
ketika kau memarahiku~
memukulku dan mencubitku, disebabkan kenakalanku~
sungguh! kau lah guru pertamaku~
mengajarku untuk bersopan santun~
mengajarku untuk menjadi lebih baik~
dan mengajarku menjadi manusia yang berakhlak~

dan sungguh aku terkilan ketika itu~
namun, semua disebabkan kesilapanku~
kenakalanku, kerasnya kepalaku, dapat kau betulkan~
dan menjadikan aku manusia pada hari ini~
alhmdllh aku telah mnjadi seorng yg ibu impikan..
terima kasih ibu..


Ayah ibu tercinta
Telah kau korbankan semua
Mendidik dan membina
Hingga ku kini dewasa

Kan kubaktikan diriku
Untuk mu ..
Aku hanyalah angin lalu
Tanpa perjuangan mu

Ayah Ibu tercinta
Biarlah kini ku yang menjaga
Membalas semua jasa
tak terhingga
Kau sungguh bererti
Kesempurnaan cinta kau beri
Aku menyayangi dan berbakti kepadamu
Dalam senyum dan tangisku
Aku mencintaimu dalam hidup dan perjalanku..
syukran EMAK DAN AYAHKU..

No comments:

Post a Comment

Syukran!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...