nUFFNANG ad

Mar 24, 2011

Perjalananku bermula disini




Perjalananku..

May 2008..perjalanan baru ku bermula..di KUIS..Bangi..8.00pg aku bertolak dgn keluargaku ke kuis..Hati sungguh berdebar tidak tahu nk bayangkan bagaimana…aku akn bertemu dgn sahabat baru,teman baru dan suasana yg bru..Ya ALLAH..berdebar nya rasa hati..sampai disana aku disambut olh kakak2x dan mnyuruh aku masuk ke PKK..tnpa ditemani mak n ayah..aku berasa sgt tkut..erm tp nk wt cmner..aku truskan perjalananku..di dlm PKK..aku berjmper dgn rakan2x bru..nsib aku seorg yg suka bertegur..aku main tegur jer saper yg aku nk tegur..malu pun ada,tp nk wt cmner,,hdup berdikari perlu ada dlm diri ku..hehehe..setelah selesai semuanya aku terus berjalan keluar utk mncari mak and ayahku..tetapi mereka xda..pertama kalinya aku berjmper dgn seorg sahabt dan akhirnya mnjadi rakan sebilik ku..iaitu Hidayatus Solehah..pertemuan pertama amat menggelikan hatiku bila teringat balik dengan muka pelik yang dia tunjukkn..sgt memalukan aku,tp aku xkisah..dgn pertemuan itu kami mnjadi rapat..hehehe..kami berdua ditempatkan diasrama lama smntara nk masuk di blok baru..Hidayatus solehah atau dikenali sebagai “Yunk”, byk pengalaman yg kami tempuh sebelum masuk ke blok baru..hahahah dgn pelbagai dugaan tue akhirnya kami berjaya juga,,pkul 12.30mlm kami dftar ke blok bru tngkat 8..tinggi tue..dh la kene naik tangga..tp apa nk wat kami tempuh dgn semangat jgk..akhirnya YES…Alhamdllh kami berdua terus masuk kebilik baru kami..xsempat nk knal dgn rakan serumah lagi..kami terus berkemas dan didalm bilik tue ada seorg rakan baru iaitu k.ina..sambil berkemas kami berkenalan dgnnya..baik sungguh kakak tue..setelah selesai berkemas dan masing2x sudah penat kami pun berehat dan berniat utk smbung kemas kan apa yg tinggal pd esok hari..heheh Pagi subuh, amat menggelikan hati ku..bukak mata jer aku sudah mngukirkan senyuman..kenangan yg xkn aku lupakan pai sekarang..pukul 6.15pg aku dan rakan bilikku semunya tido dgn nyenyak krana msg2x pnt, tdo kami terganggu dgn ketukan yg kuat dan berulang kali..kami ingat apa,rupa2x nya rakan serumah kami mngejutkan kami subuh..kami blum sempat bkenalan lagi,tapi tue la dikatakan salah satu sifat sahabat yg amat mngambil brt tntg sesiapapun yg berada disekeliling nya..ALHAMDLLH..aku amat bersyukur..ok kita smbung cerita balik,erm aku terus bgn untuk buka pintu,sebelum aku sampai di muka pintu,aku mndgar dia katakan kpd sahabat biliknya,erm dorang xnk bgun la mcm ner ni nk kjt dorg subuh..dh lbt nie..heheh aku tergelak dan mmbuka pntu dan terlihat dia, amat mnggelikan hatiku dgn baju tdonya smbil angkat tgn utk mngetuk pntu kami lagi..tp aku sudah mndahuluinya dgn mmbuka pntu bilik ku..aku snyum dan katakan padanya terima ksih yer..dia pun senyum malu dan masuk kebiliknya..aku pn bercerita kpd yunk dan k.ina..mereka pun gelak krna geli hati..Pagi tue kami bersiap2x utk meneruskan kerja yg blum kami selesaikan..didalam rumah yang kami duduk ada tiga bilik dan seramai 9 orang yang akan memenuhkan rumah itu..buat masa sekarang ada satu bilik yang ada satu kosong..aku meminta sahabatku yang sama2x belajar di sekolah dulu utk dftr masuk dirumah ku di 806-B..pada ptg itu dia berjaya utk mndftar msuk di bilik itu iaitu di depan bilikku..aku mmbntu dia mengangkat brg dan mngemaskn brgnya..sahabatku Nurul ain..(alang)..setelah 2 atau 3 hari kami bersma didlm rumah itu,bermulalah cerita sesi pkenaln yg menarik..heheh Pada jam 12.30mlm..aku,yunk dan alang berborak dimeja mkn smbil btukar2x cerita..dan hadirnya seorang rakan lagi iaitu kuza,bdknya yg comel dan agak diam..heheh..dan lama kelamaan kami berborak hadirnya jehan dan rusila utk bersama-sama bertukar cerita dan berkenalan dgn lebih rapat lagi..amat menggelikan hati kami semua, tetibe ada seorng rakan bilik alang keluar smbil tenyeh mata menandakan tdo nya terganggu dan keluar utk berborak dgn kami..ayat pertama yg mmbuatkan kami ketawa..(erm saya ceah,np semua xtdo lg nie??...ceah kalu dh bgn ssh nk tdo)hehehhe tue la ayt yg kami ske kcu dia..ada lagi dua org sahabat kami yg blum kami smpt borak iaitu kakak bilikku k.ina dan rkn sebilik Jehan n Rusila iaitu Syikin..mereka ni bz ckit maklumla nurse..heheh lau nk ceriter pd mula mmg xkn hbs..hehe tp mereka adalah sahabat yg baik..kami dh mcm ahli keluarga..berkongsi suka dan duka..masing2x ada sifat tersendiri,yg kadang2x mmbuatkan kami sng dan tersenyum..Kenangn yang indah pada permulaan pkenalan adalah apabila kami bersama-sama mngemaskn umah kami dgn gotong royong..pada saat itu hati kami terasa dkt..walaupn bru knl kami boleh bersatu utk melakukan kerja..hehe ada yg terjatuh disebbkn lantai licin,ada yg bermain sabun ada yang semangat mmbasuh bilik air..heheh dh mcm wonderpet apa yg pntg KERJASAMA..heheh sgt mgharukan..yg plg kesian yg jatuh lantai tue la..kuza2x..sweet sgt kamu masa tue..muka kamu merah..hehehe..kamu nk mngis,tp kami tergelak..maafkn kami..(kami syg kamu)..dan paling lucu apabila dh hbs kms umah masing2x ambik tpt utuk berehat..ada yg tdo atas meja,atas kerusi dan mcm2x gaya la..hahahah sampai tkejut k.ina dan ikin tgok..pnt sgt la katakan..pai x sdr tdo atas meja mkn..hahah saper la tue kan..think3x..


Hehehe syukran kpd semua sahabat ku..Perkenaln yang singkat ini amat bermakna buatku smpai bila..to k.ina terima ksih sgt krana mnjaga kami mcm adik sndiri..lagi2x time bulan ramadhan,kjut kami sahur dan siapkan mknn..sgt tharu..to yunk tq sgt2x coz sudi knl ngan sy dan jd shbat sy..kamu yg terbaik..to alang..kita mmg xblh bpisah kn,sejak skola pai skng nk bersama jer..heheh bagai katak n spongebob..kui3x..to che’ah,kamu sgt sweet ada jer adegan2x baru yang kamu tunjukkn..riak muka kamu amat buat kami merinduinya..heheh..to kuza,dak cute miut..walaupn kita x slalu bersama tp hati kita dkt..heheh suka kcu kuza pai kne kjr2x..to jehan,kamu sangat best dlm berkawan..suka berjalan..ada jer tpt nk ajak gi jln2x..heheh suka2x..sikap kamu yg diam xbyk nk luah kan apa2x kdg kala mmbuat kami tertanya2x..hehe to ikin, so funny,muka yg serius mmbuat ku jd tkt utk bercakap ngan kamu,,tp bila dh knl rapat,x boleh nk jauh ada jer bnda nk kcu..haha to rusila,lorat kedah kamu mmbuat ku rnduu..manja kamu juga mmbuat kami terasa ingin mnyayangi antara satu sama lain dan lbh dkt..SAYANG KAMU SEMUA KERANA-Nya..Amin..

Terima lah buatmu SAHABAT:-

Aku xpernah Impikan PERTEMUAN ini
Apalagi mengharapkan hdp yang ksg kmbali berseri
Haruman UKHUWAH yang kAmu sirami
Bak hmbusan kasturi mnyegarkan rohani
Siapa aku utk dihargai..
Tapi kamu tetap tegar melayani
Ku lafazkan Zikir alunan ILLAHI
Sujud menangisi anugerah PERSAHABATAN suci
Moga kita tetap bersama meniti hari..
Jatuh Bangun Sama dirasai..
..INSYAALLAH..

No comments:

Post a Comment

Syukran!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...