nUFFNANG ad

Nov 24, 2012

-Hati iNi berbicara-

Assalamualaikum..biarlah kata2x yg berbicara..jika itu lebih baik..

-Dalam hdp ini, kita xberhak untuk memaksa seseorng untuk mnyayangi dan membenci kita.. dan dalam hdp ini , ku percaya seseorng itu amat tdk mnyukai org yg suka menipu, biarlah perit macam mana pun kenyataan nya asalkn ia jujur dtg dari hati seseorg itu..
Sakitnya,sedihnya,pilunya hati bila kita dapat thu seseorg yg kita syg dan pernah mnyayangi kita menipu kita,berckap yg tdk benar walhal pada masa itu kita amat mngharapnya dan mmpercayainya.. setiap hari yg ku lalui yg hnya ada dlm pikiran ku adalah nama mu..nama yg tdk pernah hilang dr ingatan ku iaitu SAHABAT..
-Ku membantu mu,,menemani mu menyayangi mu hanyalah kerana mu Ya ALLAH.. tdk ada niat lain selain ingin melihat diri mu tersenyum dan terus tersenyum untuk mencapai sebuah kebahagiaan dan kegembiraan yg ku jua turut merasai nya..
- Tapi apa ku dpt adalah satu ujian yg Allah berikan kpd ku untuk ku trus mngenali siapa dirimu yg sebenar..benarlah kata mu yg pernah kamu ucapkan padaku pd satu saat dulu ( 1 Batu sudah cukup untuk memecahkan kaca...1 perkataan sudah cukup untuk melukakan hati seseorang..)dan skarang ku sudah memahaminya..kata2x mu adalah dusta yg hnya ingin mmbuatkan diri ku tersenyum untuk seketika bukan untuk selamanya..
-:-) Andai kita SAYANGKAN sesuatu bnda atau barang itu jgn lah kita genggam ia terlampau kuat dan erat krana bimbang ianya hilang dan retak dlm genggaman kita sendiri..
- emm susahkn nk memahami perasaan dan hati seseorang itu??Iklhlas ke dia??jujur ke dia??semuanya terletak pd dri kita sendiri untuk menilainya..dan amat sedih bila seseorang yg beri harapan pd kita tp ia sendiri tdk pasti dgn apa yang ia bicarakan..Akhirnya diri kita sendiri yg kecewa..
-erm hidup ini jika tdk ada ujian dan rintangan kita xkn terus bangkit untuk terus mngahadapi kenyataan yg sebenar walaupun ia amat sukar..Ku akan lalui nya dgn cara ku sendiri..Hnya pada-Nya ku luahkn rasa hati yg terbuku ini, ku yakin hnya ia yg dpt mengubahnya..
-Kasih syg ku hnya krana Mu Ya Allah..kuharap hbngan sahabat yg telah ku bina ini bkn untuk semntara tp untuk selamanya..ya untuk selamanya hnya takdir mu yg akan menentukannya..Rindu Dalam Sepi..
-Sekian warkah ku..hati yg dilukai sentiasa ku bajai dgn zikirmu..I'allah..ada HIKMAHNYA..

No comments:

Post a Comment

Syukran!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...